Wednesday, May 28, 2008

Anak oh anak


Semalam anak aku buat hal. Pukul 4 pg dia tiba2 menangis. Dah la tu mengamuk lak tu..Bila tanya nak susu ke, katanya "nak cucu"..bila dah dibuatkan tak nak minum plak. Geram jer.. Aku peluk dia..still menangis gak. Papa dia nak dodoikan dia tak nak. Sampai la pkl 5pg dia mengamuk. Last2 papa dia jugak yg dodoikan..barulah tido. Pg tadi dia bgn trs on kan tv. Aku tanya dia, naper smlm adk nangis?..Dia senyum jer.. then terus mintak susu. Dahaga la tu, semalam merajuk tak nak minum..Alahai anak.. Walau pun penat, tp seronok bila tgk perkembangan dia. Sekarg Hasya dah belajar bercakap. Dia bahasakan dirinya adik, tapi bila kita tanya dia adik ke baby, dia akan cakap "adik ar..". Kalau dia dengan papa dia, dia suka menyanyi. Mukanya kelakar bila nyanyi, sampai sepet2 matanya, menjiwai la konon. Bila dia tengah khusyuk nyanyi, papa dia suka buat brek mengejut. Dia pun apa lagi, marah la..katanya "papa ni.." Garang, Pantang papanya salah sikit mesti dia marah, suka bebel plak tu. Tapi apa yang di bebelkan aku pun tak tau..Dah besar anak ibu..

2 comments:

iza said...

mcm2 kan tapi alhamdulillah rasanya bila ada cahaya mata ni mcm2 kesukaran tapi sejuk balik bila tgk muka dia. hasya sapa jaga

SofieSofika said...

Betul tu, kadang-kadang bila dah marah dia, dia boleh buat muka kesian. Bila kita tak layan, boleh dia buat2 senyum. Last2 kita gak yg kena mengalah. Hasya jiran yg jaga.