Thursday, October 30, 2008

Melamine..


Sekarang semua tengah sibuk bercerita pasal melamine. Sampaikan gerun memikirkannya. Bila difikirkan rasa gerun pulak nak makan semua tu. Ingatkan biskut dah selamat, sekali..mak datuk..dipercayai turut mempunyai unsur2 sedemikian. Habis, aku nak bagi anak aku makan apa?.. Poning la macam ni.

Setiap kali pergi shopping, aku tak akan sekali-kali membenarkan anak dara aku tu memilih makanan ringin yang ntah apa2 (tapi kalo ibu makan takper.. ;) ). Aku cuma benarkan dia beli biskut atau roti sahaja. Tup-tup, aku dapat emel baru-baru ni mengatakan ada sesetengah biskut pun tak selamat.. Kalau macam ni lah aku kena belajar buat biskut pulak..hahaha. Pastu buat packaging cantik-cantik. Sure anak aku berkenan punya ;) Setiap kali pergi shopping aku masukkan biskut yang aku dah packed cantik-cantik masuk handbag. Kalo anak aku sibuk pilih makanan, aku pun letak lah biskut aku tu kat rak. Mesti dia ambik punya..hahaha..

2 comments:

awein said...

tu la akak pun takut jgk ttg melamine ni alhamdulillah nabil minum susu ibu setakat ni jd xdak masalah la. akak pun tgh dalam usaha nk belajaq buat biskut sendiri heehhehe, piah bg email kat akak biskut apa yg ada ubsur2 melamine ni mana tau kot2 akak pun termakan jgak

SofieSofika said...

rajin tul mama nabil ni..ok sat gi sy emelkan ya..